KTM Freeride E-XC elektromos tesztelés

Elektromos Terepmotoros

Az első megmérettetés éles körülmények között az ArenaMoto 2015. március 1-jén rendezett endurocross versenyén!

2015. március 03. - cooljoe

Szervező is voltam a rendezvényen, mivel Kuncz Ricsi kezdeményezése volt ez a versenysorozat és, mint csapattag szívesen segítettem, hogy minden a legjobb lehessen. Előző este ott aludtunk a pályán, mert fölösleges lett volna a korai kelés miatt hazamenni. 6-ra terveztük az előkészületek megkezdését, de mivel leállt 4-kor a fűtés a lakókocsiban ezért mireliten ébredve kissé korábban kezdtük meg a mozgolódást. Miután az aggregátort magunkra kötöttük, és most kivételesen nem a motor akkuinak töltése miatt, megpróbáltunk még az újra induló fűtés zümmögése mellett aludni egy órát. Reggel aztán frissen felállítottuk a sátrakat és vártuk a versenyzőket…

Sikeres volt a MotomaX csapatkiállásában az új design-ra alakított Elektro MotomaX sátor. Élénk zöld színével és elektromosságot szimuláló képi világával egész nap odacsalogatta a versenyzőket és a nézőket is egyaránt.

img_5995_1.JPG

Ezen a versenyen Oldboy és Hobby kategóriában indultam. Izgatott voltam a rajtnál, mert tudtam, hogy helyzeti előnyöm lesz a rajtnál, ugyanis nem kell berúgnom a motort. Az előny a hátrány is volt, mert hiába indulhattam egy leheletnyivel hamarabb, a mély homokban, a távoli rokon robbanómotoros társak dinamikusabban gyorsítottak és így az első kanyar után következő extrém akadályokhoz, már 5-6 fős csoportban érkeztünk. Itt jött egy kis előny, mert az gumiakadályok és fatörzsek leküzdése minden gond nélkül a 3. helyre pozicionált. Ezután következett egy erdei szakasz, ahol már nem volt ellenfél, mert nagyon gyorsan lehet haladni a fák között az E-Freerid-dal . Azonban a cross-szakasz megkezdése ismét problémás volt. A mély homokban csak lendületből tudtam haladni és a 360-fokos visszafordítók után nagyon gyatrán ment a kigyorsítás és sok energiát emésztett fel a lendület visszaszerzése. Csak a következő erdei szakaszig kellett kitartanom, mert ott is mét nagyon gyorsan felzárkóztam a többiekhez. 

30 perc volt egy futám, ami ebben a mezőnyben 11-13 perces köröket jelentett. Az első kört megnyomtam, de azért figyeltem, hogy maradjon energia az akkukban. A második körnél, már jobban kellett figyelnem, mert a kör végére már nagyon lemerültem. Ekkor kiálltam a szervízdepóba és akkut cseréltem. Kb. 3 perc veszteséget okozott a csere és ennek következménye képpen a 18. helyre estem vissza a 4. helyről. Sajnos a maradék egy körben a leintés előtt már nem lehetett nagy csodára számítani, de legalább tudtam, hogy 2 kört kibír ezen a mély pályán is a motor.

A második futamban ugyan ez a taktika működött azzal a különbséggel, hogy rajtolásnál az extrém szakaszt már elsőként fejeztem be. Ezután a 2. körig megint a 4-5 hely megvolt és ismét akku csere. Itt már gyorsabb volt a szervíz és így a 15 helyen végeztem.

Összesítésben az Oldboy mezőnyben 9. helyezést értem el. Ez a verseny megmutatta a motor lehetőségeit és hiányosságait is. Nekem nagyon tetszik, ahogy lehet vele az erdőben menni. Az ugratóknál oda kell figyelni, mert a rugós tagok nem cross pályára lettek tervezve és így endurosan kell vele repkedni. Nagyon örülök, hogy ott lehettem a többiek között és bizonyíthattam, hogy nem kell leírni az elektromosságot…..

A bejegyzés trackback címe:

https://elektromotomax.blog.hu/api/trackback/id/tr957237717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DjFatboy Szabó Tibor 2015.03.03. 19:40:56

Durva volt a hangja...ami gyakorlatilag nem volt.
süti beállítások módosítása