KTM Freeride E-XC elektromos tesztelés

Elektromos Terepmotoros

Életem “legjobb rajtja”! Avagy a gyorsaság bére…vagy inkább Béren!

2015. április 19. - cooljoe

A harmadik bajnoki futamot is utolértük az időben, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy helyes legyen: Szép lassan elérkezett a 3. bajnoki endurocross futam! Az első kettő bajnoki tapasztalatai után, és azzal a megnyugtató érzéssel, hogy végre megvan mind a 4 akku, amivel terveztük az évet, tele voltam reményekkel, hogy ez a verseny lesz a legsikeresebb. ber_verseny.jpg

Csapatommal (Pető László és Ambrus Zoli) úgy gondoltuk, hogy a 8,5 km-es kört először megkóstolom és utána döntjük el, hogy megy-e a 2 kör akkumlátoronként, vagy pedig körönként fogunk cserélni. Bár én én előző nap végigjártam a pályát és megnéztem minden feljárót, nem voltam benne biztos, hogy ez mennyi energiát vesz ki a motorból és természetesen azt sem, hogy belőlem….


A felvezető kör kimaradt szokás szerint az energiatakarékosság jegyében és a rajtpozíció elfoglalása után erősen koncentrálva figyeltem a rajtzászló fellendülését. Hatalmas koncentrálás után elsőnek lőttem ki a többiek közül és úgy tűnt ez a pozíció marad is, de sajnos a célegyenes végén hiányzott a szalagozás ezért egyenesen kirohantam a pályáról! Akár azt is kiabálhattam volna hatalmas lendülettel, hogy a “Végtelenbe és tovább”!  (idézet Toy Story, BuzzLight Year)  A nézők legalább jól szórakoztak! A fejkamerás felvételen jól látszik a történet…

 

Ezután vissza a pályára és hajrá. A terep nem volt túl izgalmas, de azért lehetett rajta dolgozni. A motor nagyon jól viselte a hosszú, meredek, néhol köves és fákkal tűzdelt feljárókat. Az erdei terepen pedig a szokásos jó tempót tudtam diktálni meglepetések nélkül. 

Minden körben kellett akkut cserélnünk, mert nem akartuk kockáztatni a pályán maradást. A szerelőim nagyon összehangoltan 1 percen belül cserélik már az akkumlátort és ez nagyon hatékonynak bizonyult, mert a legjobb versenyzőhöz, Grillmayer Gáborhoz képest, csak 2 körrel maradtunk el. Mi így 8 kört tudtunk menni ő pedig 10 kört. 

Meg kell említenem azért a nagy örömben, hogy a motor több alkalommal is leállt meredek feljárókon, ami egyenlőre nem értelmezett hiba, mert újraindítás után minden gond nélkül megy tovább. Ezt a problémát a KTM-el próbáljuk felgöngyölni, mert nekik is értékesek ezek a terhelési információk. 

Legközelebb Ebszőnybányáról jelentkezem nagy reményekkel, mert ott végre egy olyan extrém enduro verseny lesz, ahol végre egy akkumulátor is elég lesz egy futamhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://elektromotomax.blog.hu/api/trackback/id/tr707381554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása